چکیده این مقاله روشها و محیط انجام تحلیل بر روی ابرها برای برنامههای کاربردی داده بزرگ را مورد بحث قرار میدهد. این بررسی حول چهار حوزهی مهم تحلیل و دادههای بزرگ است: یعنی (1)مدیریت دادهها و معماریهای پشتیبان، (2)توسعه مدل و امتیازدهی، (3)بصریسازی و تعامل با کاربر، (4)مدلهای کسب و کار. از طریق بررسیهای دقیق، شکافهای ممکن در فنآوری را شناسایی کرده و توصیههایی برای جامعهی پژوهش در جهت آیندهی محاسبات دادههای بزرگ پشتیبانی شده با ابر، و راهحلهای تحلیلی، را ارائه میکنیم. کلمات کلیدی: دادهی بزرگ، محاسبات ابری، تحلیل، مدیریت داده مقدمه جامعه به طور فزایندهای در حال ابزاری شدن است و در نتیجه، سازمانها مقادیر زیادی از دادهها را تولید و ذخیرهسازی میکنند. مدیریت و به دست آوردن دیدگاهی از اطلاعات تولید شده، یک چالش و کلید برتری در رقابت است. راهحلهای تحلیل که دادههای ساخت یافته و غیرساخت یافته را استخراج میکنند، برای این مهم هستند که بتوانند به سازمانها در به دست آوردن دیدگاهی از دادههای خصوصی و مقادیر زیادی از دادههای عمومی در دسترس بر روی وب، کمک کنند [1]. توانایی تقابل ارتباط اطلاعات خصوصی در ترجیحات مصرفکننده و محصولات با اطلاعات تویتها، وبلاگها، ارزیابی محصولها، و دادهها از شبکههای اجتماعی، طیف گستردهای از احتمالات را برای سازمانها باز میکند که این به منظور درک نیازهای مشتریان، پیشبینی خواستهها و مطالبات خود، و بهینهسازی استفاده از منابع است. این پارادایم محبوبیت دادهی بزرگ نامیده میشود. با وجود محبوبیت داده بزرگ و تحلیل، عملی کردن آنها هنوز هم یک تلاش پیچیده و وقتگیر است. همانطور که Yu [2] اشاره میکند، دادهی بزرگ ارزش قابل توجهی را به سازمانهایی که مایل به اتخاذ آن هستند، ارائه میدهد، ولی در عین حال، تعداد قابل توجهی از چالشها را برای تحقق چنین ارزش افزودهای مطرح میکند. سازمانی که مایل به استفاده مداوم از فنآوری تحلیل است، نیازمند مجوزهای نرمافزار گران قیمت، استخدام زیرساختهای محاسبات بزرگ، پرداخت برای مشاورهی ساعتی تحلیلگرانی که برای درک بهتر کسب و کار با این سازمان کار میکنند، سازماندهی دادهها و مناسب کردن آن برای تحلیل، است [3]. این تلاش مشترک سازمان و تحلیلگران، اغلب هدف کمک به سازمان برای درک نیازهای مشتریان خود، رفتارها، و خواستههای آینده برای محصولات جدید و یا استراتژیهای بازاریابی را دارد. این تلاش، به طور کلی پرهزینه و فاقد انعطافپذیری است. با این وجود، پژوهش و استفاده از دادههای بزرگ به طور وسیع توسط دولت، به عنوان طرحهای ایالات متحده آمریکا [4] و انگلستان[5]؛ توسط دانشگاهیان، به عنوان طرح داده بزرگ MIT [6]؛ و توسط شرکتهایی مانند اینتل [7] مورد بررسی قرار میگیرند.
مبلغ واقعی 27,140 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 21,712 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا