فول فایل

فول فایل

بانک کامل پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه با پشتیبانی کامل. اگر موضوعی را پیدا نکردید و یا در خرید فایل تردید دارید حتما از طریق تلگرام سفارش دهید تا ابتدا فایل را ببینید سپس پرداخت نمایید تماس در تلگرام 09357668326 در کانال ما عضو شوید و از تخفیفات ویژه اعضا استفاده کنید، این سایت با بیش از ۴۰۰۰ فایل آماده و یک کانال تلگرام و یک کانال vip با آپلود تمامی فایلها به فروش می رسد جهت اطلاع از قیمت و... در تلگرام پیام بگذارید

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 625
  • بازدید دیروز : 1096
  • بازدید کل : 3516158

دانلود تحقیق ویژه ارتقاء شغلی فرهنگیان ۶۰ صفحه در قالب word با عنوان ارتقاي کيفيت اجراي برنامه‏ هاي درسي


دانلود تحقیق ویژه ارتقاء شغلی فرهنگیان ۶۰ صفحه در قالب word با عنوان ارتقاي کيفيت اجراي برنامه‏ هاي درسي

چکیده مديران و معلمان براي کسب موفقيت در ارتقاي کيفيت اجراي برنامه‏هاي درسي، به دانش و اطلاعاتي گسترده نياز دارند؛ دانش و اطلاعاتي که از منابع موثق و معتبر قابل حصول باشد. مدارس و کلاس‏هاي درس امروز، بسيار ناهمگن‏تر و پيچيده‏تر از مدارس و کلاس‏هاي گذشته‏اند. به‏دليل وجود تفاوت‏هاي‏ فردي‏ و فرهنگي، چه‏در جامعه‏ي دانش‏آموزي و چه‏در جامعه‏ي معلمان‏ و کارکنان‏مدارس، و نيز به‏دليل چند‏وجهي‏بودن فرهنگ و محيط مدارس و کلاس‏ها، معلمان و مديران مدارس به‏عنوان رهبران آموزش و سکان‏داران چرخه‏ي يادگيري، با چالش‏هاي متعدد و متنوع رو به ‏رو هستند. کلید واژه ارتقا کیفیت درسی یادگیری مفاهیم آموزش مقدمه چگونگي رويا رويي با معضلات و چالش‏ها، بدون شک در کيفيت اجراي برنامه‏هاي درسي، به‏عنوان مهم‏ترين مؤلفه ي مسئوليتي و کاري مؤثر است. در اين دوره از انتشار مجله (دوره‏ي بيست و پنجم) کوشش بر اين است که در هر شماره چند نکته يا توصيه‏ي کليدي ارائه شود که به‏طور عام راهگشاي ارتقاي کيفيت اجراي برنامه‏هاي درسي در مدارس و کلاس‏هاي درس باشد؛ نکته‏هايي که حاوي اصول و بايسته‏ها در جهت تحقق هدف‏هاي برنامه‏هاي درسي باشد و در نهايت به کسب درجات بالاي کيفيت اجرا در مدارس بينجامد. تاريخچه تكوين تدریس در ايران باستان آموزش در آتشكده‌ها صورت مي‌گرفت و پيشوايان ديني بعد از پدر و مادر نخستين آموزگاران به شمار مي‌آمدند. روش آموزش، شفاهي، حفظي و تلقيني بود.1 و برنامه تحصيلي عبارت بود از: خواندن، نوشتن، حساب كردن و مطالب زباني آموخته مي شد. در دوره‌ي هخامنشي، ايرانيان عقيده داشتند همانطور كه بايد براي ادامه زندگي كار كنند براي خواندن متون مذهبي هم بايد خواندن و نوشتن را فرا بگيرند. 2 آموزش در اين دوران به دو صورت ارايه مي‌شد، يكسري حفظ و تكرار و آموزش مفاهيم كتاب اوستا و ديگري آموزش عملي كه شامل اسب سواري، تيراندازي، شكار، چوگان بازي، كشتي، زوبين اندازي و شنا بود. 3 در دوره سلطنت کوروش مدارس هنري تأسيس گشت، استرابون منشي اسكندر مي‌‌گويد: مدارس هنري كه كوروش به وجود آورد كار آموزان را براي نقاش و مجسمه‌سازي و كاشي سازي و چيني سازي و سازي پرورش مي‌داد، ولي بعد از اينكه داريوش به سلطنت رسيد در آن مدارس صنايع دستي رسيد در آن مدارس صنايع دستي ديگر هم به كارآموزان آموخته شد، از قبيل قاليبافي، نجاري، منبت كاري، پارچه بافي و قلاب دوزي. 4 همانطور كه از اسناد و مدارك به جا مانده بر مي‌آيد آموزش عملي از دير باز در ايران باستان رايج و مرسوم بوده است. در رم باستان نيز معلمان رومي در فن تعليم بر حافظه و تكرار بسيار تكيه مي‌كردند، اما در دوران شكوفايي فرهنگ روش آموزش در غرب به دست انديشمندان و آموزش شناسان افتاد و در نتيجه هرروز به بالندگي آن افزوده شد. 5 در مكاتب مختلف فلسفي نيز به تناسب مباني فلسفي، هستي شناسي، ارزش شناسي و شناخت شناسي تعاريف خاصي از تدريس به عمل آورده‌اند. لذا در هر مكتب فلسفي شيوه ارايه و بهره‌گيري از الگوهاي تدريس خاصي مورد نظر است. از نظر ايدآليستها1 تدريس تنها ارايه اطلاعات و حقايق به شاگردان نيست. بلكه منظور از آن كمك به شاگردان است تا اطلاعات به دست آمده را به صورت منسجم كليت بخشيده و با معني سازند. ايمانويل كانت 2 معتقد است براي پرورش عقل باید به شيوه‌ي سقراط عمل كنيم. شيوه‌ي سقراط همان شيوه ديالكتيك است لوءیس آنتز3 و دونالدباتلر4 از ايدآليستهاي مشهور معاصر ديالكتيك را به عنوان روش اساسي آموزش مطرح مي سازند. به اعتقاد واقع‌گرايان5 شيوه‌هاي تدريس بايد مبتني بر يافته‌هاي روان شناختي باشد. البته در ديدگاه واقع گرايان تعقلي‌6 روش‌هاي تدريس مبتني بر نگرشهاي روان شناسان شناختي ‹‹ گشتالتي›› ودر ديدگاه واقع گرايان طبيعي 7 يا علمي تدريس بايد مبتني بر نگرشهاي روان شناسان ‹‹رفتارگرا››8 است و بر شيوه‌هاي آزمايشي و مشاهد و تجربيات حسي تأكيد دارند. عمل گرايان9 روش اساسي تعليم و تربيت را همان شيوه تحقيق و تفكر مي‌دانند. به عبارت ديگر از نظر اين مكتب، شاگردان بايد تحت هدايت و راهنمايي معلم خود، تفكر انتقادي را در خود پرورش دهند. آنها بايد در جريان يادگيري و فعاليتهاي كلاسي دست به تلاشي آگاهانه و معني‌دار بزنند.


مبلغ واقعی 31,460 تومان    25% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 23,595 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 596

برچسب های مهم

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

خراسان شمالی شهرستان گرمه

در خرید خود تردید نکنید با پشتیبانی کامل در کنار شما هستیم پشتیبانی ۰۹۳۵۷۶۶۸۳۲۶ و تلگرام fullfil@ چون فایلها به تعداد انبوه خریداری شده در صورتی که فایلی از شما در سایت قرار دارد و رضایت ندارید از طریق تلگرام اطلاع دهید تا حذف شود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما