فهرست مقدمه.......................................................................................................................................................................6 چکیده ....................................................................................................................................................................7 کنش پژوهی............................................................................................................................................................8 من حرفه ای..........................................................................................................................................................10 جلسات با استاد.....................................................................................................................................................12 جلسه اول..............................................................................................................................................................15 جلسه دوم ............................................................................................................................................................20 جلسه سوم ...........................................................................................................................................................40 جلسه چهارم..........................................................................................................................................................54 جلسه پنجم............................................................................................................................................................73 جلسه ششم............................................................................................................................................................92 جلسه هفتم..........................................................................................................................................................104 جلسه هشتم..........................................................................................................................................................113 جلسه نهم..............................................................................................................................................................125 طرح درس ها........................................................................................................................................................134 فرم ج....................................................................................................................................................................149 گزارشات تدریس ................................................................................................................................................159 فرم ب.................................................................................................................................................................. 173 ضمائم....................................................................................................................................................................176 دفاعیه...........................................................178 منابع.................................................................180 مقدمه: آموزش اثربخش نیازمند آن است که معلمان در طول دوره ی آموزشی در معرض تجربیات متنوع و غنی قرار گرفته و قادر به مطالعه ،تصمیم گیری و ارزیابی نتایج تصمیمات در موقعیت های پیچیده آموزشی و تربیتی مبتنی بر یافته های علمی و پژوهشی باشند. برنامه کارورزی فرصت به تجربه گذاشتن آموخته ها و گفتگو برای تعدیل ،تعمیق تجربیات و توسعه ی شایستگی های حرفه ای را فراهم می کند .این فرآیند از مشاهده ی تاملی آغاز و به درس پژوهی در سطح مدرسه و کلاس درس جهت کسب مهارت های یادگیری مادام العمر و قرارگرفتن در چرخه توسعه ی حرفه ای معتبر و مداوم ختم می شود.مطالعه مسئله های آموزشی وتربیتی در سطح کلاس درس و مدرسه زمینه ساز عمل مستقل حرفه ای معتبر و کسب تجربیات دست اول است.در برنامه کارورزی 3 دانشجو می تواند با بهره گیری از تجربیاتی که در کارورزی های 1و2 کسب کرده و همچنین با بهره گیری از شناختی که از دانش آموزان و نحوه ی تدریس معلم در جلسات کارورزی 3 پیدا کرده است بتواند با بهره گیری از روش های فعال تدریس میزان اثربخشی تدریس خود را افزایش دهد و از این طریق میزان یادگیری دانش آموزان را بالا ببرد. چکیده: در فرآیند یاددهی-یادگیری ،عناصر یاددهنده (معلم)، ذیادگیرنده(فراگیران) و محتوای آموزشی تشکیل دهنده مثلث یادگیری هستند . همچنین روش های تدریس ،فنون تدریس و مهارت های آموزشی در یاددهی-یادگیری مثلث دیگری است که روند یادگیری را تکمیل می کند. بنابراین معلم در مدیریت اثربخش کلاس درس نقش بسزایی را برعهده دارد. پس شناخت اهداف آموزشی ،روش ها و فنون تدریس، مهارت های آموزشی، درک ابعاد برنامه ریزی سه گانه ی آموزشی ،کلاسی و درسی ،ارزشیابی عینی و عملی از نتایج و عملکرد های آموزشی خود و دیگران ،چگونگی به کاربستن تجهیزات آموزشی و مانند آن، باعث اثربخشی فرآیند یاددهی-یادگیری پایدار شده و مدیریت اثربخش کلاس درس را نمایان می سازد. در کارورزی 3نوشتن فرم های روزانه توجه ما را به مسائل آموزشی، نحوه ی تدریس معلم و نحوه ی رفتار و عملکرد دانش آموزان جلب کرده و در طراحی طرح آموزشی ما را یاری می کند و موجب می شود که بتوانیم با به کار گیری روش هایی که انگیزه و رغبت شاگردان را به مطالب درسی بالا می برد و بازده و اثربخشی تدریس را افزایش می دهد تدریس موفقی راارائه کنیم. کنش پژوهی معلم ستون جامعه است . بگونه ای که هم میتواند جامعه را تخریب کند و هم میتواند آن را بازسازی کند . به طور کلی برای معلمان دو نقش یا دو وظیفه منظور گردیده است. نخستین وظیفه آنان مسئولیتی است که در برابر فرهنگ جامعه خود بر عهده گرفته اند و دیگر ،وظیفه ای که در قبال شاگردان پذیرفته اند. این دو وظیفه اغلب هم زمان با یکدیگر انجام می گیرد. معلم حرفه ای کسی است که دانش و تجربه ی کافی دارد و روش تدریس نیز می داند؛ یعنی اینکه می داند چه روش ها و فنونی را در کجا و چگونه به کار گیرد تا کلاس کارآمد و اثربخشی داشته باشد. معلمانی که هر سه ویژگی دانش ،تجربه و روش را توأمان دارا باشند ،معلم حرفه ای قلمداد می شوند. جان دیویی،از فلاسفه ی تعلیم و تربیت ،معتقد است معلم خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد: 1-معلم خوب باید به تفاوت های فردی شاگردان خود،آگاهی داشته باشد. 2-معلم خوب باید قدرت هدایت کلاس به سوی هدف های مشخص شده را داشته باشد . 3-معلم خوب باید احساسات سلطه جویانه خود را کنترل کند. شغل معلمی یکی از صعب ترین و در عین حال مقدس ترین شغلهاست. معلم با دانش آموزانی که هر کدام از یک خانواده و قومیتی با فرهنگها، رفتارها، استعدادها و توان یادگیری متفاوت اند سر و کار دارد .معلم در کنار کار تدریس باید کارهای متختلف زیادی را نیز انجام دهد نظیر مدیریت جو کلاس و زمان ،مطالعه ،ثبت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و... کار معلم فقط داشتن یک شغل نیست زیرا او با روح، فکر و ذهن انسانها در ارتباط است. معلم باید مسایل و مشکلات مالی، خانوادگی، عاطفی و ... خود را کاملا کنار گذاشته و با ظاهر و روحیهای مناسب وارد کلاس درس شود. او نباید اجازه دهد این موارد روی کیفیت کار او در کلاس تاثیر منفی بگذارد. یک ویژگی مهم و بنیادی معلم، به روز بودن و کسب توانایی در زمینه استفاده از تکنولوژی ها و ابزار های آموزشی است. معلم باید با آخرین متدهای آموزشی و تربیتی آشنا بوده و در حد توان، آنها را بکار گیرد و تاکید زیادی بر کاربردی بودن آموزش خود داشته باشد.
مبلغ واقعی 44,420 تومان 30% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 31,094 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا