فول فایل

فول فایل

بانک کامل پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه با پشتیبانی کامل. اگر موضوعی را پیدا نکردید و یا در خرید فایل تردید دارید حتما از طریق تلگرام سفارش دهید تا ابتدا فایل را ببینید سپس پرداخت نمایید تماس در تلگرام 09357668326 در کانال ما عضو شوید و از تخفیفات ویژه اعضا استفاده کنید، این سایت با بیش از ۴۰۰۰ فایل آماده و یک کانال تلگرام و یک کانال vip با آپلود تمامی فایلها به فروش می رسد جهت اطلاع از قیمت و... در تلگرام پیام بگذارید

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 424
  • بازدید دیروز : 1477
  • بازدید کل : 3517434

دانلود کارورزی آماده در قالب word با عنوان گزارش کارورزی زیست شناسی کنش پژوهشی ۲۱۰ ص


فهرست : مقدمه .................................................................................................................................................................. 3 فصل اول – گام اول کنش پژوهی ویژگی های من ................................................................................................................................. 10 اهداف و ایده های من ..................................................................................................................... 13 تحلیل موقعیت ................................................................................................................................. 17 فصل دوم – گام دوم کنش پژوهی گزارش های کارورزی ....................................................................................................................... 20 فصل سوم – گام سوم کنش پژوهی روایت های کارورزی در قالب فرم الف ........................................................................................ 168 گزارش نهایی ................................................................................................................................... 196 کدگذاری ......................................................................................................................................... 202 تحلیل و تفسیر .............................................................................................................................. 206 منابع ............................................................................................................................................................... 210 مقدمه اهمیت وضرورت اجرای تمرین معلمی معلمی هنر ،علم وتجربه است واین سه عامل به معلمان توانایی ومهارت در تدریس وانتقال دانش به یاد گیرندهرا می دهد اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیت حرفه ای در معلمان تاآن حد است که بدون گذراندن واحدهای مربوط در این زمینه ،نباید به دانش آموختگان مراکز تربیت معلم ،گواهینامه صلاحیت تدریس بدهند واداره کلاس های درس وتدریس دروس گوناگون را به آنان محول کنند زیرا: یادگیری کامل منوط به توسعه آموخته ها در سه حیطه شناختی ،عاطفی وحرکتی است دستیابی به سلسله مهارت های حرکتی وقتی ممکن می شود که میان آموخته های شناختی وعاطفی تعامل حاصل شود واین تعامل زمانی حاصل می شود که شرایط بروز رفتارهای مهارتی وحرکتی فراهم باشد) به سبب اهمیت اثر بخشی برنامه کارورزی در موفقیت کار معلمی است که در برنامه های تربیت معلم کشورهای جهان پس از آموزش های نظری در دانشکده ها ومراکز تربیت معلم،دانشجو معلمان زیر نظر استادان راهنما وبا تجربه در مدارس به تمرین معلمی می ژردازند ودر محیط واقعی آموزشگاه ،مهارت های حرفه ای را تمرین می کنند وبسط می دهند.معلم محور اصلي تعليم و تربيت است كه دلسوزانه فعاليت مي‏كند تا مطلبي را به نحو احسن و قابل فهم به فراگيران منتقل كند. بديهي است كه در اين مسير مهم‎‎ترين كار توانايي مديريت واداره كلاس و ايجاد رفتار مطلوب در سايه ارتباط خوب و مؤثر با دانش‎آموز مي‎باشد.هدف از روش‎هاي اداره كلاس، فراهم كردن جوي است كه در آن تدريس راحت‎تر صورت پذيرد. آنچه در اداره مؤثركلاس درس همواره بايد مد نظر باشد، اولويت تأكيد بر پيشگيري از بدرفتاري نسبت به مقياس‎هاي تسكين دهنده مانند تنبيه است. مشكلات بالقوه رفتاري بايد شناخته شود تا با اعمال روش‎هاي صحيح در كلاس از پيشروي آنها جلوگيري کرد. (دلاور، 1387 ، ص 45 ) بنابراین آموزش اثربخش نیازمند آن است که معلمان در طول دوره ی آموزشی در معرض تجربیات متنوع وغنی قرار گرفته و قادر به مطالعه، تصمیم گیری و ارزیابی نتایج تصمیمات در موقعیت های پیچیده آموزشی و تربیتی مبتنی بر یافته های علمی و پژوهشی باشند . برنامه کارورزی فرصت به تجربه گذاشتن آموخته ها و گفتگو برای تعدیل ، تعمیق تجربیات و توسعه ی شایستگی های حرفه ای رافراهم می کند . این فرآیند از مشاهده تاملی آغاز و به درس پژوهی در سطح مدرسه و کلاس درس جهت کسب مهارت های یادگیری مادام العمر و قرار گرفتن در چرخه توسعه ی حرفه ای مداوم ختم می شود . مطالعه مسئله های آموزشی – تربیتی در سطح کلاس درس و مدرسه زمینه ساز عمل مستقل حرفه ای معتبر و کسب تجربیات دست اول است . فرصت های یادگیری تدارک دیده شده باید امکان تلفیق نظر و عمل تربیتی را در موقعیت های واقعی ، برای یافتن راه حل های قابل دفاع (با پشتوانه نظری و پژوهشی ) جهت پاسخ به مسئله های آموزشی و تربیتی تدارک ببیند. در برنامه کارورزی دانشجو با درک مبانی نظری قادر خواهد بود تصمیمات اتخاذ شده در موقعیت های تربیتی –آموزشی را با ارائه شواهدی از پژوهش ها – یافته های علمی پشتیبانی نموده و نشان دهند که چگونه این تصمیمات در برنامه ریزی ، اجرا و ارزیابی برای حمایت از یادگیری دانش آموزان از پشتوانه نظری لازم برخوردار است .تمرین معلمی در حین تحصیل در مراکز تربیت معلم موجب می شود که: 1.اطلاعات نظری دانشجو معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس دانایی وتوانایی باهم توام می شود . 2.دانشجو معلمان با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاد دهی ویاد گیری آشنا می شوند 3.به مشکلات تدریس وتربیت پی می برند ودر مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند 4.با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب می کنند وبه طور نسبی خود کفا می شوند تا بدون اضطراب در مدارس تدریس کنند 5.با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه وکلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند . رابطه کنش پژوهی با طراحی آموزشی این است که دانشجو مساله ای را انتخاب و توانایی های خود را در باره آن در نظر می گیرد و سپس طراحی و اجرا می نماید و در آخر کل فرایند را وا کاوی می کند به این ترتیب برای رشد و توسعه خود دست به اقدام می زند . به طور کلی مراحل اجرای پژوهش در عمل به شرح زیر است: 1) تعریف و روشن کردن مسئله پژوهش در عمل با شناسایی برخی مشکلات یا نارضایتی هایی که مسائل آموزشی وجود دارد، آغاز می شود. این مسئله ممکن است ساده (یک وجهی) یا پیچیده (چند وجهی) باشد. ما باید ابعاد گوناگون مسئله را بشناسیم و مسائلی را برگزینیم که امکان عملی ساختن آن باشد و کنترل پذیرباشد.(2) ما باید مشخص کنیم چه چیزی است که نیاز به اصلاح و پژوهش دارد یا چه چیزی است که می توان آن را به عنوان یک مهارت یا راه حل مسئله جدید ارائه کرد؟ 2) نیاز سنجی / تحلیل موقعیت بحث و مذاکره با کلیه ی افرادی که با مسئله مورد پژوهش درگیر هستند، نظیرمجریان، برنامه ریزان، مشاوران، پژوهشگران و افرادی که دست اندرکار مشکل مورد پژوهش هستند، می تواند تبیینی از سؤال های پژوهشی رافراهم آورد. برای مثال: تحت چه شرایطی تغییر یک برنامه درسی می تواند بیشترین کارایی را داشته باشد؟ یا اینکه در حال حاضر شرایط چگونه است و در آینده می خواهیم چه وضعیت مطلوبی داشته باشیم؟ 3) تدوین فرضیه/ اندیشه / راه حل های عملی 4 ) تدوین طرح (نقشه) برای عمل بر اساس شناسایی های انجام شده و فرضیه های تدوین شده برای عمل، معلمان و تیم ستاد مرکزی، یک سری رهنمودهای عملی برای مسئله از طریق بحث که می توانست نقش معلمان را بهبود بخشد، مدون ساختند. 5) اجرای (طرح) نقشه برا ی عمل منظور از این مرحله پاسخ به پرسش «چه باید کرد؟» است. پس از این که نقشه کار کشیده شد، اقدام مهم بعدی ا جرا و عملی ساختن آن است. این مرحله اساس و جوهر پژوهش در عمل است، که مسائل به وسیله معلمان گوناگون و به صورت های متفاوت حل می شود. این مرحله تشکیل شده است از: نمونه و نمونه گیری، ابزار اندازه گیری . مراحل اجرای آن، انتخاب مواد و سایر فعالیت هایی که هر کدام با توجه به نوع تحقیق ممکن است متفاوت باشد. 6) بازکاوی و ارزشیابی نقشه عمل مشاهده ی نتایج عمل جدید اجرا شده دارای اهمیت فراوان است. در این مرحله پرسش اساسی این است که نتایج عملیات تجدید نظر شده چیست؟ ارزشیابی هم از محتوا و هم از فرایند کار به عمل می آیدبه این معنا که هم منابع جدید و دیگر اشکال شواهد و هم استراتژی به کار گرفته شده توسط معلمان ارزشیابی مرحله ای می شود. برخی تلاش ها و منابع برای کمک به معلمان جهت پژوهش در مورد اقدام هایشان در کلاس درس، از طریق ثبت مشاهدات، یادداشت های روزانه و تهیه نوارهای صوتی از فرایند کار و فیلمبرداری و... ارائه شد. این امر به طور روشن موانع عملی معلم پژوهشگر را نشان می دهد. 7) تأمل درباره عمل انجام شده، تبیین و فهم آن در این مرحله پژوهشگر باید درنگ کرده درباره آنچه اتفاق افتاده تأمل کند. او باید این تاثیرات را در چارچوب و متن پروژه توضیح دهد. این جا گروه پژوهش فرصت می یابد تا با در نظر گرفتن دستاوردها و ناکامی ها، از پژوهش در عمل به مثابه راهی برای یادگیری بهره ببرد واز میان صدها روایت و گزارش به اتفاق نظر دست یابد. برای دست یافتن به تبیین های منطقی درباره اقدام های انجام شده، هم گزارش های کتبی و هم نوارهای صوتی تهیه شده در مورد اقدام های معلمان – دانش آموزان تجزیه و تحلیل می شود. 8) ثبت و اشاعه ی نتایج برای این که کار ما پژوهش به حساب آید لازم است مطالب به صورت اسناد کتبی درآید نتایج پژوهش ثبت شود. اصول اخلاقی در اجرای پژوهش در عمل -گفتگو برای دستیابی به یک مطلب - مذاکره درباره گزارش هاو روایت ها -احترام به محرمانه و خصوصی بودن -حفظ حق و اختیار دیگران . (دلاور، 1387 ، ص 76)


مبلغ واقعی 50,180 تومان    35% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 32,617 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 430

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

خراسان شمالی شهرستان گرمه

در خرید خود تردید نکنید با پشتیبانی کامل در کنار شما هستیم پشتیبانی ۰۹۳۵۷۶۶۸۳۲۶ و تلگرام fullfil@ چون فایلها به تعداد انبوه خریداری شده در صورتی که فایلی از شما در سایت قرار دارد و رضایت ندارید از طریق تلگرام اطلاع دهید تا حذف شود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما