چكيده مدارس شبانهروزي اولينبار در سال 1354 در ايران تاسيس شدند. تعداد اين مدارس 9 باب در 9 استان كشور و تعداد كل دانشآموزان اين مراكز حدود هزارو 300 نفر بود. اين مدارس به تدريج مورد استقبال روستاييان و عشايري قرار گرفت كه پيش از اين مجبور بودند فرزندان خود را براي ادامه تحصيل به شهر بفرستند. در سال 57 كه انقلاب رخ داد، تعداد مدارس شبانهروزي به 65 واحد رسيده بود. بعد از انقلاب با رويكرد افزايش پوشش تحصيلي و عدالت آموزشي، اين مدارس توسعه پيدا كردند. واژه هاي كليدي: مدارس شبانه روزي، پيشرفت تحصيلي، آموزش راهنمايي، مقدمه : به منظور توسعه امكانات آموزشي وپرورشي وايجادفرصت تحصيلي براي دانش آموزان روستاهاي پراكنده وكم جمعيت وهمچنين توسعه آموزشهاي فني وحرفهاي در رشتههايي كه نيازبه حضور مستمر و مداوم دانش آموز دارد مدارس شبانه روزي با رعايت مفاداين اساسنامه تأسيسميگردد. فصل اول:كليات ماده 1- در مدرسه شبانه روزي حضوردانش آموزان بابرنامهاي مشخص به صورت تمام وقت(24ساعت درشبانه روز) خواهد بود. ماده 2- اهداف: در مدارس شبانهروزي علاوه براهداف عمومي آموزشي وپرورشي،تحقق هدفهاي زيردنبال ميشود: 1- افزايش درصد پوشش تحصيلي دانش آموزان روستايي،عشايري ومناطق محروم وجلوگيري از هدر رفتن استعدادها وتوانائيهاي نوجوانان مناطق مذكور. 2- ارتقاء سطح كيفيآموزش وكاهش افت تحصيلي . 3- فراهم كردن زمينههاي مناسب برايتربيت دانش آموزان بابهرهگيري ازاوقات فراغتآنان. 4- پيشگيري ازتبعات اخلاقي واجتماعي ناشي ازمهاجرت دانشآموزان روستايي به مراكز شهري . 5- استفاده بهينه ازنيروي انساني وامكانات و اعتبارات آموزش وپرورش درمناطق كمجمعيت . 6- فراهمكردن زمينه تربيت نيروي انساني مورد نياز مناطق محروم وعشايري از بين دانشآموزان بومي . ماده3- مواد درسي وبرنامه ومحتواي آموزشي وآيين نامه امتحانات مدارس شبانه روزي در هردوره و رشته تحصيلي همانندمدارس عادي ميباشد. تبصره- مدارس شبانهروزي ميتوانندعلاوه بر برنامههاي مصوب تا سقف 6 ساعت در هفته متناسب با نيازهاي محلي كلاسهاي فوق برنامه اجرا نمايند. فصل دوم - شرايط ونحوه تأسيس ماده4- درتأسيس مدارس شبانهروزي ياتبديل مدارس عادي به اينگونه مدارس، رعايت موارد زیرالزامي است . 1- محل مدرسه نسبت به ساير مدارس مركزيت داشته باشد. 2- مدرسه داراي فضاهاي آموزشي، پرورشي وامكانات وتجهيزات مناسب و مورد نياز شبانهروزي باشد. 3- دربدو تأسيس ،ظرفيت پذيرش حداقل 80 دانش آموز را داشته باشدوبتوان ظرفيت آنرا براي پذيرش حداقل 120 دانش آموز توسعه داد. 4- مدرسه درمحلي تأسيس شود كه تأمين نيروهاي انساني مورد نياز آن ممكن باشد . تبصره - مناسب بودن محل، ساختمان، امكانات وتجهيزات مدارس شبانه روزي بايد به تأييدمديريت نوسازي وتجهيزمدارس استان برسد. ماده 5- مدارس شبانه روزي دخترانه وپسرانه به صورت جداگانه تأسيس واداره ميشوند. ماده6- تأسيس مدرسه شبانه روزي به پيشنهاد اداره آموزش و پرورش منطقه، تأييد اداره كلاستان و تصويب شوراي آموزش و پرورش استان در چهارچوب ضوابط اين اساسنامه و درقالب اعتبارات استاني انجام ميگيرد. فصل سوم - سازمان اداري وآموزشي ونحوه اداره مدارس شبانه روزي ماده7- مدارس شبانه روزي براساس ضوابط وزارت آموزش وپرورش زيرنظر اداره آموزش وپرورش مربوط وبامسئوليت مديرمدرسه اداره ميشوند. ماده8- مدير، معاون ويامعاونين مدارس شبانه روزي برابر آيين نامه نحوه انتصاب مديران ومسئولان آموزش و پرورش مصوب شوراي عاليآموزش وپرورش منصوب خواهندشد. ماده9- ادارهآموزش وپرورش محل موظفاست باهماهنگي مديرمدرسه شبانهروزي نسبت بهتأمينكادراداري،آموزشيوپرورشي بارعايت ضوابط ودرجه بندي و پستهاي سازماني اينمدارس اقدام نمايد. تبصره - درجهبندي وضوابط پستهاي سازماني اين مدارس توسط دفتر بودجه و تشكيلات باهمكاري معاونتهاي مربوط تهيه وپس از تأييد مراجع ذيربط ابلاغ خواهدشد. ماده 10- كاركنان مدارس شبانه روزي دخترانه بايد زن وكاركنان مدارس شبانه روزي پسرانه بايد مرد و حتيالمقدور متأهل باشند.
مبلغ واقعی 31,460 تومان 25% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 23,595 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا