مقدمه: اين واژه در زبان فارسي آگهي ديواري يا ديواركوب، در زبان عربي "اعلان"، در زبان فرانسوي "آفيش"، و در آلماني "پلاكارد" نام گرفته است. پوستر صفحهاي با پيامي روشن و گوياست كه در آن از دو عنصر كلام و تصوير استفاده شده باشد و بيننده، با نگاهي سريع و گذرا، پيام آن را درك كند. پوستر بهعنوان رسانهاي خبري، پديدهاي آشنا و نيرومند در اطلاعرساني است. پيامهاي پوستر، فوري و كوتاه در زمينههاي صنعتي، تجاري، حكومتي، سياسي، و مانند آن است. آنچه پوستر را از ديگر رسانهها متمايز ميسازد، نياز مبرم به رساندن سريع پيام و سرعت در برقراري ارتباط با بيننده پوستر است. پوستر پديدهاي است كه ميتواند با چهار ويژگي محتوا، ارزشهاي برجسته هنري، كيفيتهاي تبليغاتي، و درك عامه، تجربهاي را به بيننده ارائه دهد و بيانكننده مسائل اجتماعي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي، هنري، و تغييرات زمان باشد؛ زيرا ارتباطات بصري يكي از بهترين شيوهها براي ارائه نظر و برانگيختن تفكر انسان است . پوسترسازي رشتهاي از هنر گرافيك است كه بايد سرچشمه آن را در نقوش برجسته مصري، بابلي، رومي، و در هزارههاي پيش از ميلاد و آگهيهاي نوشتهشده بر قطعات چوب و پوست يافت. در قرون وسطي نيز اعلانهايي را كه مربوط به عموم مردم بوده بر روي صفحههاي بزرگ نوشته و در ميدانهاي عمومي شهرها قرار ميدادند. تاريخچه: در سير تحول پوستر ميتوان به سه دوره مشخص اشاره كرد: 1) دوره بهرهبرداري تبليغات تجاري، از آغاز تهيه پوستر تا اوايل قرن بيستم؛ 2) دوره بهرهبرداري در تبليغات سياسي، از آغاز جنگ جهاني اول تاكنون؛ 3) دوره بهرهبرداري در تبليغات فرهنگي، جهانگردي، و نظاير آن. پوسترهاي تجاري در كشورهاي اروپايي بهمنظور تبليغ وسايل تفريحي مانند نمايش اپرا و فرآوردههاي تجملي براي بانكها و مؤسسات تجاري و صنعتي، و در امريكا بهمنظور جلب توجه مردم به مراكز تفريحي در تصويرهاي بزرگ و رنگين بر تختههاي چوبي طراحي و ارائه ميگرديد. در فرانسه ژول شره كه در كار چاپ بود با سفرهايي كه به امريكا داشت، علاوه بر تجربههايش در زمينه چاپ، تجربه پوسترهاي چوبي را با خود به فرانسه آورد.
مبلغ واقعی 22,100 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 17,680 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا