خلاصه کتاب تحقیقات بازاریابی و مدیریت صادرات89 ص
درس تحقیقات بازاریابی فصل سوم تهیه و تنطیم : معصومه اسدی تعريف و تنظيم مسأله فقط زماني كه مسأله به وضوح تعريف و تنظيم شد و اهداف تحقيق دقيقا معين شدند مي توان روش تحقيق مناسبي طراحي كرد يا برگزيد. اگر شخصي كه درموقعيت تصميم گيري قرار دارد مشكلي داشته باشد ،راههاي متعدد مناسبي براي حل مشكل دراختيار دارد،اما اينها درهماهنگي برابر نيستند وبايد ازميان آنها يكي را برگزيند. تحقيق نه فقط بايد نيازهاي اطلاعاتي پژوهشگر را فراهم كند، بلكه بايد كارمدترين نوع تحقيقات را پيش روي او قرار دهد. تنظيم و تعريف مسآله نيازمند ارتباط و هماهنگي مناسب بين تصميم گيرنده و پژوهشگر بازاريابي است. هدف عمده تحقيقات بازاريابي تصمیم گیرنده و محیط اطراف آن مسیرهای عملیاتی جانشین اهداف تصمیم گیرنده پیامدهای مسیرهای عملیاتی جانشین سؤال: چگونه مي توان از دام تحقيق راجع به مسأله نادرست تصميم گيري دوري گزيد؟ جواب: راه اصلي آن است كه تا هنگامي كه مسأله تصميم گيري به طور كامل تعريف نشده است، تحقيق را به تعويق بيندازيم. طرح اوليه و پيشنهادي پژوهشگر در مورد مشكل بايد مطالب را در برگيرد: عملکرد : عملياتي كه تحقيق منجر به انجام دادن آنها خواهد شد. منشاء : رويدادهايي كه باعث اجراي تصميم گرفته شده مي شود. اطلاعات : پرسشهايي كه تصميم گيرنده به پاسخ آنها نياز دارد تا يكي از مسيرهاي عملياتي را بر گزيند افراد هدف: گروههايي كه بايد اطلاعات از طريق آنها جمع آوري شود.
مبلغ واقعی 29,500 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 23,600 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا