صفات معلم خوب معلمان بايد استانداردهايی برای موفقيت تعيين کنند و دانش آموزان را آگاه سازند که از همه آنها انتظار می رود به اين استانداردها دست يابند. اين توصيه ، دو موضوع بسيار با اهميت را به يکديگر پيوند می دهد: يکی تعيين استانداردهای هدفمند ، يعنی استانداردهای مهم، چالش برانگيز و قابل حصول و ديگری انتقال انتظارات معلم به دانش آموز،يعنی انتظار دستيابی آنان به اين استانداردها ، اين توصيه از اين رو اهميت دارد که علاوه بر پيشنهاد دستيابی به بعضی استانداردها ،پيشنهاداتی نيز برای اجتناب از استانداردهای دلخواه (1) و ناپايدار (هوس برانگيز) (2) دارد. همچنين توصيه می کند، از استانداردهايی که برای دانش آموزان قابل حصول نيستند ، دوری شود و از استانداردهايی که دانش آموزان بدون هيچ تلاشی می توانند به آنها دست يابند نيز پرهيز شود و سرانجام اين که نبايد انتظارات زيادی از دانش آموزان به خصوص گروه های کوچک تر دانش آموزی داشت . تشويق دانش آموزان را بايد به خاطر توجه و تلاشی که برای يادگيری می کنند، تشويق کرد. دانش آموزان ، اغلب نه برای توجه و تلاش بيش تر ترغيب می شوند و نه به خاطر توجه و تلاشی که برای يادگيری می کنند ، تشويق کرد. دانش آموزان اغلب نه برای توجه و تلاش بيشتر ترغيب می شوند و نه به خاطر توجه و تلاشی که برای يادگيری می کنند، پاداش می گيرند.تحسين ساده رفتارهای مطلوب ، در بسياری از موقعيت ها و برای بسياری از دانش آموزان موجب تحير و شگفتی می شود. در صورت لزوم می توان از تقويت کننده هايی همچون کربن (3) ( token)که می توانند در ازای کالا يا خدمات معاوضه شوند و يا دادن وقت اضافی به دانش آموزان برای تمام کردن کاری که می خواهند انجام دهند ، استفاده کرد جلب توجه در جريان ارائه مطالب ، معلمان بايد از راهکارهايی که توجه دانش آموزان را جلب و آنها را درگير يادگيری می کنند، بهره بگيرند. معلمانی که در پی بهبود کارايی خود هستند، می توانند از راهکارهای متعددی استفاده کنند.آنها می توانند سوال هايی بپرسند و تکاليف کوتاهی بدهند برای اين که شاگردانشان درباره آنچه ارائه می شود ، فکر کنند. در اين مورد می توان به استفاده از تمرين های محاسبات ذهنی ( emental computation exercises ) در کلاس های رياضی و همچنين طرح سوال هايی که پاسخ آماده ندارند و سوال هايی که ايجاب می کنند دانش آموزان عقيده ای را بيان کنند و از آن دفاع نمايند ،اشاره کرد. پاسخ به اين گونه سوال ها معمولا مستلزم آن است که دانش آموزان به جای اتکاء به پاسخ های برنامه ريزی شده و طوطی وار ،درباره آنها فکر کنند .گاهی معلمان می توانند از دانش آموزان درباره پاسخی که دانش آموز ديگری داده است ، سوال کنند.در اين صورت ، دانش آموزان بايد از آنچه در کلاس مورد بحث قرار گرفته است ،آگاه شوند و هر لحظه ، آماده مشارکت در گفت و شنود کلاس باشند. حرکت در بين دانش آموزان در جريان انجام تکليف های انفرادی ، معلمان بايد بين دانش آموزان حرکت کنند و بر کار آنها نظارت داشته باشند. اين توصيه به دو منظور صورت می گيرد، اول اين که حضور فيزيکی معلم در کنار دانش آموزان ، دقت و توجه آنها را به تکليفی که در دست دارند ، افزايش می دهد .دوم که مهم تر از اولی است ، اين است که معلم با نظارت بر کار دانش آموزان می تواند در صورت نياز مساعدت های لازم را به آنها بکند.
مبلغ واقعی 24,260 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 19,408 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا