ما نگرانیم که کودک در آینده چه سرنوشتی پیدا می کند اما فراموش می کنیم که او موجودی است که امروز هم وجود دارد (توشر) دانش کهن را بیاموز و دانش نو فراگیر تا شایسته ی آموزگاری باشی(کنفوسیوس) تاریخ آموزش و پرورش رسمی نشان می دهد که همواره معلمین از آزمون های مداد – کاغذی برای دستیابی به میزان یادگیری دانش آموزان کمک شایان توجهی گرفتند.معلمان دلسوز می دانند که ارزشیابی تحصیلی یکی از مشکل ترین قسمت های فرآیند آموزش است،به منظور کمک به بهبود یادگیری دانش آموزان در فرآیند یاددهی- یادگیری از این آزمون ها یا آزمونک ها استفاده می شود.بر این اساس برای یاری گرفتن موثر مراحل زیر توصیه می شود: الف-اهداف کلی و جزئی هر درس را استخراج نمایید،سپس با توجه به اهداف ابزار مناسب انتخاب کنید. ب-طراحی آزمون مناسب ج-بازخورد مناسب آزمون های مداد کاغذی همان آزمون های رایجی هستند که در شیوه ی سنتی با آن سروکار داشتیم،شاید این آزمون ها به دانش جدید و مهارت حل مسئله و تفکر واگرا کمک معنا داری نکند لیکن آنچه اجرای آزمون های مداد – کاغذی امروز را از اجرای دیروزی اش جدا می سازد عملکرد ماست پس باید موارد زیر را با خود مرور کنیم: *یکی از ابزارهای جمع آوری اطلاعات است *به جای طراحی آزمون می شود آزمونک مناسب با هدف و توان دانش آموزان طراحی کنیم. *قبل از اجرای آزمونک ها عواملی که باعث اضطاب دانش آموزان می شود را کنترل کنیم مثلا نیاز نیست به اولیاء اعلام کنیم که در فلان تاریخ امتحان می گیرم. *به دانش آموز فرصت دهیم در صورتیکه نتوانست از همکلاس ها یا کتاب و معلم یاری بگید. *ما نه پلیسیم نه ناظر نه مچ گیر فقط نقش راهنما داریم. *به جای رتبه بندی و فاصله آفرینی بازخورد توصیفی مناسب بدهیم. *شیوه ی خود سنجی و همسال سنجی را تقویت کنیم. *بازخورد ما در جهت بهبود یادگیری باشد. تفاوت آزمون مداد- کاغذی با آزمون عملکرد:
مبلغ واقعی 19,940 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,952 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا