چكيده : اين پژوهش در سال تحصيلي 94 – 93 مدرسه ي .............. شهر ............... انجام شده است. بنده ،آموزگار پايه ي ................ در اوايل سال تحصيلي با ديدن مشق و املاي " زهرا/ علی " متوجه مشكل بدخطي او كه گاهي تا حد نارسا نويسي نيز مي رسيد ، شدم شواهدي كه از من اين مشكل زهرا / علی داشتم با همكارانم تصميم گرفتيم در جهت بهبود خط نوشتاري اش او به كمك نماييم در این گزارش سعي كرديم دانش آموز روش صحيح نوشتن ، مداد در دست گرفتن ، شكل صحيح حروف ، اندازه ي بياض و سواد حروف ، ابتدا و انتهاي نگارش حروف و ... را ياد بگيرد و. همچنين براي تقويت عضلات ماهيچه اي دست دانش آموز و هماهنگ تر شدن بيشتر چشم و دست او هنگام نوشتن، فعاليت هايي در را زنگ هاي و هنر ورزش با همكاري و مساعدت هاي مدير و مربي تربيت بدني انجام داديم و. همچنين براي رفع موانع فيزيكي،جسمي و نگارشي تا رسيدن به وضع مطلوب تلاش كرديم مقدمه : در گزارش حاضر ، با توجه به اين اصل كه كودك بيشتر به بازي علاقه مند است ، بد خطي دانش آموز اصلاح شده است . همچنين به صورت ريشه به اي مشكل پرداخته شده است ، نه اين كه متوسل رو به نويسي هايبي هدف و خسته كننده شود در كه مواردي به تشديد مشكل منجر مي شود. اين نوشتار شامل چندين بخش است كه پس از بيان مسئله و ارائه ي شواهد و تحليل داده ، ها راه حلهايي را بطور موقّت در نظر گرفته و سر انجام پس از گزينش روش مؤثّر با نظارت بر آن شواهدي دال بربهبود مشكل ارائه كرده و پس از تأييد وضع مطلوب از جانب چند مرجع ، توصيه هايي شده است توصيف وضعيت موجود با توجه به اينكه اينجانب جندین سال ازخدمتم را اكثراًدركلاس اول و دوم تدريس كرده ام در اوايل سال تحصيلي متوجه شدم كه يكي از دانش آموزان نسبت به دیگر دانش آموزان داراي خطي نا زيبا نا و متناسب مي باشد با بررسي و نظارت بيشتر و تكاليف انجام شده در كلاس و اظهارات مادر شان به فكر پژوهش براي رفع مشكل نا رسا نويسي بد و خطي وي برآمدم . دانش آموز مورد نظر دختري/پسری با قد متوسط. فرزند اول يك خانواده 4 ي نفري مي باشد و. والدين او داراي سواد پنجم ابتدايي هستند از و نظر مالي در سطح متوسط مي باشند او. داراي يك برادر 3 ساله نيز مي باشد . در نوشته هاي اين دانش آموز اندازه ي حروف در يك كلمه با هم تناسب ندارند .( حروف دندانه ، دار و ريز حروف قبلي و بعدي را درشت مي نويسد ) دو جزء كلمات تركيبي را خيلي با فاصله مي نويسد به ، طوري كه دو كلمه ي از جدا هم تصور مي شود. حروف گودي ( دار مقعر ) مانند " ي " ، " ل " و " ن " به را صورت شكسته و گوشه دار مي نويسد . اتصالات حروف در را كلمات به صورت اصولي انجام نمي دهد در و نوشته هايش خط زمينه را رعايتنمي كند. گاهي كه اشتباه مي نويسد دوباره بدون پاك كردن ، روي همان كلمه ي اشتباه شروع به تصحيح مي نمايد . بنابراين نوشته ي ها نا وي مفهوم و كثيف به نظر مي رسد به. خاطر همين بد خطي و عدم استفاده از مداد پاك در كن اكثر مواقع ، دفاتر و كتابهايش اغلب كثيف نا و مرتب است . البته گاهي با تشويق هاي و من مادرش حوصله به خرج مي دهد و خوب مي نويسد و. اين روزنه اي براي شروع به اصلاح وضع موجود براي من مي باشد . راستي چه عواملي موجب ايجا د اين مشكل شده است؟ آيا ضعف از اندامهاي نوشتاري اوست ؟ ما آيا مي توانيم اين مشكل را رفع كنيم ؟ گردآوري اطلاعات : الف - مشاهدات ( مستقيم و غير مستقيم ) در موقعيت هاي مختلف خصوصاً در زمان انجام فعاليتهاي عملي ب - بررسي و تحليل پرسشنامه ي سياهه ي رفتار ج – اسناد و دارك ( عكس هاي گرفته شده از حالات مختلف دانش آموز )همراه بادست خط دانش آموز د-پرسشهاي مصاحبه از اي معلمان پايه ي دوم مدارس مختلف هـ- يادداشت هاي روزانه اين فايل فقط براي مشاهده است . الف - مشاهدات : مشكل بدخطي اين دانش آموز طبق بررسي هايي كه از پوشه ي كار كلاس اول به او عمل آمد. مشخص شده بود او علاوه بر آنكه اندازه وشيب و شكل كلي حروف را صحيح انجام نمي داده ، جهت رسم شكل حروف را هم نمي دانسته است. امسال هم در پايه ي دوم با مشاهده ي خودم كه در بررسي تكاليف او و دست خطش در پاي تابلوي كلاس و اعتراض دوستانش از ناخوانا بودن نوشته هاي و او همچنين گلايه ي مادر دانش آموز و بيان اظهارات ايشان در زمان ديدار با من بعمل آمده بود به اين مشكل او پي بردم . و به همين دليل در جستجوي راه حلي براي رفع اين مشكل او برآمدم . و باهمكارانم تصميم گرفتيم در اين مورد اقدامی انجام دهيم.
مبلغ واقعی 22,820 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 18,256 تومان
برچسب های مهم
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا