فول فایل

فول فایل

بانک کامل پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه با پشتیبانی کامل. اگر موضوعی را پیدا نکردید و یا در خرید فایل تردید دارید حتما از طریق تلگرام سفارش دهید تا ابتدا فایل را ببینید سپس پرداخت نمایید تماس در تلگرام 09357668326 در کانال ما عضو شوید و از تخفیفات ویژه اعضا استفاده کنید، این سایت با بیش از ۴۰۰۰ فایل آماده و یک کانال تلگرام و یک کانال vip با آپلود تمامی فایلها به فروش می رسد جهت اطلاع از قیمت و... در تلگرام پیام بگذارید

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 195
  • بازدید دیروز : 1020
  • بازدید کل : 3525668

گزارش تخصصی فعالیت پرورشی ۱۱۰ ص word


گزارش‌تخصصی بررسی آسیب شناسی و عدم شرکت دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی و پرورشی و نحوه بهبود بخشی به فرایند علاقه مند نمودن و تاثیر پذیری آنان

چکیده: برنامه ریزی مناسب برای انجام هر کاری از اهمیت زیادی برخوردار است و فرایند انجام کارها باید براساس برنامه از پیش تعیین شده صورت گیرد.. مربیان و معاونین پرورشی نیز باید برای انجام فعالیتهای پرورشی برنامه ریزی منظم و منسجمی طراحی کنند و فرایند انجام آن کار را بر طبق برنامه ریزی صورت گرفته انجام دهند. مسابقات فرهنگی و هنری یکی از میادین رقابت دانش آموزان در فعالیتهای پرورشی است. شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری یکی از مولفه های ارزیابی فعالیتهای پرورشی مدارس به طور عام و عاملین پرورشی مدارس به طور خاص است. به همین منظور همه مدارس به طور عام و عاملین پرورشی به طور خاص، سعی می کنند با تمام توان و قدرت در این مسابقات شرکت کنند و نمره ارزیابی مدرسه را در فعالیتهای پرورشی بالا ببرند. البته اجرای چنین فعالیتهای پرورشی در مدارس تنها بر عهده عاملین پرورشی نیست و همکاری و مساعدت کلیه پرسنل مدارس و دانش آموزان و حتی اولیای دانش آموزان در این امر لازم و ضروری است و علاوه بر اینها مولفه های دیگری از جمله امکانات مدارس، زمان و غیره در انجام فعالیتهای پرورشی در مدارس دخیل هستند. ولی نقش اصلی در فعالیتهای پرورشی بر عهده عاملین پرورشی است، اوست که باید از همه عوامل و امکانات مدرسه برای انجام چنین فعالیتهایی استفاده کند. کلید واژه ها: فعالیت پرورشی، عاملین پرورشی، مسابقات فرهنگی و هنری شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری ( مراحل آموزشگاهی و منطقه ای) مسابقات فرهنگی و هنری یکی از شاخصهای ارزیابی مربیان و معاونین پرورشی است که طی ماههای بهمن و اسفند ماه برگزار می گردد. این مسابقات محل رقابت عاملین پرورشی در مناطق آموزش و پرورش است. بدین منظور هر کدام از عاملین پرورشی سعی می کنند با حداکثر توان در این مسابقات شرکت کنند. البته مولفه های دیگری به غیر از مربی یا معاون پرورشی مدرسه، مانند نوع مدرسه، مدیران و همکاران ، وضعیت فرهنگی و معیشتی خانواده های دانش آموزان، امکانات مدارس، وضعیت تحصیلی، رشته و ... در میزان شرکت مدارس در این مسابقات دخیل هستند. ولی هیچکدام نمی توانند دلیل قابل قبولی بر عدم اجرا یا اجرای کم فعالیتهای پرورشی در مدارس باشند. به هر حال عاملین پرورشی مدارس نقش اصلی را در این امر دارند و باید نهایت تلاش خود را برای انجام فعالیتهای پرورشی در مدرسه انجام دهند. تجربه عملی: من برای اجرای مسابقات فرهنگی و هنری در مدرسه به صورتی که حداکثر دانش آموزان شرکت نمایند و نیز دانش آموزان مستعد شناخته شوند، مراحل زیر را انجام داده ام: 1- اعلام فراخوان عمومی در اول سالتحصیلی به طرق اعلام سر صف و نصب در تابلو اعلانات؛ 2- مراجعه به کلاسها و بیان اهمیت شرکت در مسابقات و خلق انگیزه در دانش آموزان با ذکر مزايا و محسنات شرکت در مسابقات در مهر ماه؛ 3- تهیه و تکثیر برگه ثبت نام فعالیت ها به صورت کلاس به کلاس در مهر ماه؛ 4- بررسی برگه های ثبت نام دانش آموزان در مسابقات از لحاظ استعداد و توانایی و صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در مهرماه؛ 5- گروهبندی دانش آموزان ثبت نام کرده در رشته های ثبت نامی در آبان ماه؛ 6- شناسایی دانش آموزان مستعد در هر رشته و انتخاب آنها به سر گروهی رشته ها و ابلاغ خواسته ها و برنامه های مورد نطر به آنها، تا گروه خود را برای انجام برنامه ها در فصل مسابقات ( بهمن و اسفندماه) آماده کند.( در آبان ماه سالتحصیلی)؛ 7- بیان اهمیت مسابقات در جلسات شورای دانش آموزی و استفاده از کمک اعضای شورا در برگزاری مسابقات؛ 8- یک هفته مانده به شروع مسابقات با توجه به شناخت و اطلاعاتی که بدست آورده بودم ، دوباره گروهها را بررسی کرده، تغییرات لازم را در چیدمان گروهها انجام دادم؛(دی ماه) 9- در آغاز مسابقات یک جلسه با سر گروهها برگزار کردم و دستورالعمل مسابقات را به طور کامل به آنها تفهیم کردم و از آنها خواستم تا طبق دستورالعمل آثار خود را به بنده تحویل دهند. 10-در طول برگزاری مسابقات هر روز به وضعیت گروهها رسیدگی می کردم تا به وضعیت آنها رسیدگی کردم تا آنها را برای اخذ نتیجه مطلوب تشویق کنم؛ 11-بعد از برگزاری هر مسابقه، نحوه انجام کار و نتیجه کار را با گروهها تحلیل می کردم و نقاط قوت و ضعف برنامه ها را بررسی می کردیم. 12-انعکاس نتایج مسابقات به کل دانش آموزان از طریق نصب در تابلو اعلانات و تقدیر از دانش آموزان شرکت کننده در مراسمات مختلف در مدرسه؛ راه های مشارکت، معلمان و کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنان مدیران مدارس وظایف و فعالیت های متعددی انجام می دهند. این وظایف در شش قلمرو طبقه بندی می گردد: 1- آموزش و تدریس 2- امور مربوط به کارکنان 3- امور مربوط به دانش آموزان 4- امور مالی و اداری 5- امور مربوط به ارتباط مدرسه و اجتماع 6- امور تسهیلات و تجهیزات موردنیاز مدارس هر یک از عوامل انسانی واحدهای آموزشی، معلمان و کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنان در صورت فراهم نمودن شرایط لازم می توانند در هر یک از قلمروهای یاد شده مشارکت کنند. 1- مهمترین راه های مشارکت اولیای دانش آموزان در قلمرو آموزش و تدریس به ترتیب درجه اهمیت عبارتند از: - همکاری در ایجاد هماهنگی بین فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه و خانواده - شرکت در جلسات مشترک با معلمان برای بهبود فعالیت های مدارس - مساعدت در شناسایی مشاغل و هدایت تحصیلی و شغلی فراگیران - مساعدت در شناسایی نیازهای آموزشی و پرورشی فراگیران - همکاری در برگزاری مسابقات گوناگون آموزشی و پرورشی مدارس 2- مهمترین راه های مشارکت اولیای دانش آموزان در قلمرو امور مربوط به کارکنان مدرسه به ترتیب درجه اهمیت عبارتند از: - همکاری در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم بزرگداشت مقام معلم - تقدیر و تشکر از فرهنگیان و معلمان فعال و دلسوز بازنشسته - همکاری و مساعدت در انجام سفرهای زیارتی و سیاحتی فرهنگیان - مساعدت در تاسیس صندوق قرض الحسنه مدرسه 3- مهمترین راه های مشارکت اولیای دانش آموزان در قلمرو مربوط به امور دانش آموزان به ترتیب درجه اهمیت عبارتند از: - همکاری در تهیه هدایا و جوایز به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان - همکاری در ارائه خدمات رفاهی به دانش آموزان کم بضاعت - همکاری در برگزاری گردش های علمی، آموزشی، تفریحی وتربیتی دانش آموزان - مشارکت در برگزاری مراسم مذهبی و تشویق دانش آموزان به انجام فرایض دینی - همکاری در ارائه خدمات بهداشتی برای تامین بهداشت جسمی و روانی دانش آموزان 4- مهمترین راه های مشارکت اولیای دانش آموزان در قلمرو امور مالی و اداری مدارس به ترتیب درجه اهمیت عبارتند از: - ارائه کمک های مالی و مادی به مدارس - مساعدت فکری به مدیریت مدارس در اداره بهتر واحد آموزشی - همکاری در زمینه حسابداری و ثبت دفاتر مالی مدارس - همکاری در جذب و جلب کمک های مالی و مادی خیرین به مدارس - همکاری در تامین هزینه های مصرفی مدارس از قبیل قبض های آب و برق، تلفن و گاز 5- مهمترین راه های مشارکت اولیای دانش آموزان در قلمرو ارتباط مدرسه و اجتماع به ترتیب درجه اهمیت عبارتند از: - حضور فعال در انجمن اولیا و مربیان و مشارکت در فعالیت های مدارس - همکاری در انعکاس نظرات و انتظارات مردم از مدارس


مبلغ واقعی 41,540 تومان    35% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 27,001 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 457

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

خراسان شمالی شهرستان گرمه

در خرید خود تردید نکنید با پشتیبانی کامل در کنار شما هستیم پشتیبانی ۰۹۳۵۷۶۶۸۳۲۶ و تلگرام fullfil@ چون فایلها به تعداد انبوه خریداری شده در صورتی که فایلی از شما در سایت قرار دارد و رضایت ندارید از طریق تلگرام اطلاع دهید تا حذف شود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما